środa, 19 października 2011

dżem z dyni z pomarańczą

A teraz inna wersja dyniowego dżemu. Bardzo aromatyczna i rozgrzewająca.

Dżem dyniowy z pomarańczą
  • 1,5kg upieczonej dyni
  • 3-4 soczyste pomarańcze
  • 6 łyżek cukru
  • 3 cm kory cynamonu
  • 1 gwiazdka anyżu
  • 5 goździków
  • 2cm kawałek świeżego imbiru
Drobno pokrojoną upieczona dynię wrzuciłam do rondla, podlałam odrobiną wody. Kiedy już się lekko rozgotowała dodałam cukier, pomarańcze obrane ze wszystkich błonek oraz starty na drobnej tarce imbir. Wrzuciłam tobołek z przyprawami i gotowałam do osiągnięcia pożądanej konsystencji. Przełożyłam do słoików i zapasteryzowałam w piekarniku.


6 komentarzy:

  1. Tej jesieni wykorzystałaś dynie w sposób absolutny! Ten dżem będzie bardzo dobry do smakowania łyżeczką przy herbacie w mroźne wieczory...Pyszności! M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo smakowicie!!

    OdpowiedzUsuń
  3. zadziwiasz mnie mnogością wersji dżemów i powideł, świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dżemik dzisiaj zrobiłam. Wyszedł naprawdę smaczny. Następnym razem, nieco zmodyfikuję Pani przepis. Chcę spróbować dodać do całości sok z 1 cytryny, i może odrobinę startej skórki z pomarańczy. Dziękuję za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...