środa, 29 lutego 2012

stecca

Miałam ten przepis dodany do ulubionych i koniecznych do zrobienia już jakiś czas. Co weekend chciałam się za niego wziąć, ale ciągle "budziłam" się z moimi chęciami za późno ze względu na czas wyrastania ciasta. W ubiegły weekend w końcu się udało. Warto było czekać :)

Stecca
  • 3 szklanki mąki
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 3/4 łyżeczki cukru
  • 1/4 łyżeczki drożdży instant
  • 1,5 szklanki wody
  • oliwa, sól w kryształkach, dodatki na wierzch
Do miski wlać wodę, wsypać drożdże i mieszać do momentu aż się rozpuszczą. Dodać składniki sypkie czyli mąkę, sól i cukier. Wymieszać tak, aby składniki się dobrze połączyły i utworzyły kleiste ciasto. Taką breję zostawić w misce - nie zagniatać. Miskę nakryć i odstawić w temperaturze pokojowej na 12-18 godzin (u mnie stało cała dobę), aż ciasto podwoi objętość, a na powierzchni pojawią się bąbelki.
Ciasto przełożyć na stolnicę posypaną obficie mąką i złożyć 2-3 razy. Delikatnie uformować w płaską kulę. Posmarować wierzch odrobiną oliwy i posypać solą. Przełożyć na ściereczkę obsypaną obficie mąką. Wierzch ciasta również delikatnie oprószyć mąką i nakryć ścierką i znowu odstawić na 2 godzinki (ma podwoić objętość).

Kiedy ciasto ładnie wyrośnie, podzielić je na 4 części, każdą z nich uformować w płaski chlebek i ułożyć na blaszce wyłożonej papierem. Posmarować oliwą, posypać ziołami, ułożyć dodatki i piec w 250 stopniach przez 15-20 minut

Zrobiłam cztery chlebko-bułeczki, jedną z pomidorkami i ziołami prowansalskimi, drugą z oliwkami i tymiankiem, trzecią z pomidorkami, oliwkami i mieszanką kwiatków jadalnych a czwartą z pomidorkami, czosnkiem i rozmarynem.

Inspiracja

11 komentarzy:

  1. Też piekłyśy steccę w ubiegłuy weekend z Kabamaigą:) przepyszne są te chlebki ....

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze bez śniadania, a tu u Ciebie takie pyszności! Strasznie apetyczne te chlebki! Pysznie się prezentują!

    OdpowiedzUsuń
  3. ślicznie wyglądają, aż ma się ochotę sięgnąć po kawałek

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne chlebki, do wyboru, do koloru!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie tylko piękne, ale pyszniutkie! A zapach!!! M.

    OdpowiedzUsuń
  7. Też mam zamiar upiec, spodobały mi się jeszcze w Włoszech! ;)Najbardziej je lubię do zupy-krem. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś piekłam podobne chlebki. Świetnie się prezentują!

    OdpowiedzUsuń
  9. Aleksandro! Stecca wyszła wspaniale! Gratuluję i cieszę się, że skorzystałaś z przepisu!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...