czwartek, 8 marca 2012

gulasz z indyka z piwem

Pyszna propozycja na nieśpieszny obiad. Gulasz wychodzi w smaku słodko ostry - słodki za sprawą batatów i marchewki i ostry dzięki chilli. Serdecznie polecam.

Gulasz z indyka z piwem
  • 700g filetu z indyka
  • 1 batat
  • 1 marchewka
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 0,5l piwa jasnego (u mnie czerwona Warka)
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • pieprz ziarnisty, ziele angielskie, sól, słodka papryka w proszku
  • kawałek papryczki chilli (może być suszona)
  • 2 łyżki mąki
  • olej
Indyka pokroić w kostkę, oprószyć mąką i usmażyć na rozgrzanym oleju na dużym ogniu. Przerzucić indyka do rondla. Na tej samej patelni poddusić cebulę pokrojoną w piórka i czosnek. Dodać je do indyka. Batata i marchewkę obrać i pokroić dosyć drobno, dorzucić do rondla. Wszystko zalać piwem, dodać przyprawy i chilli i dusić około 30 minut, dodać koncentrat pomidorowy, doprawić do smaku i dusić jeszcze 15 minut.

9 komentarzy:

  1. o, jakie pyszne jedzonko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszności, a jaki ten gulasz fotogeniczny! M.

    OdpowiedzUsuń
  3. nie miałaś problemu z kupnem batata? wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie miałam :) w bomi i kauflandzie sa prawie codziennie, przynajmniej koło mnie :)

      Usuń
  4. Faktycznie pyszne danie! Wciaz za rzadko siegam po bataty...

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda kusząco, z pewnością bardzo smaczny

    OdpowiedzUsuń
  6. dzięki za inspirację!
    Nigdy jeszcze nie robiłam gulaszu, ale mnie dziś natchnęłaś. Mój co prawda nie na piwie i bez batata, ale drobiowy i będzie z plackami ziemniaczanymi na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo smaczna pozycja kuchni fusion, najpewniej? :) Gulasze na piwie są doskonałe.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...