poniedziałek, 16 kwietnia 2012

golonka z rozmarynem i cząbrem

Golonka z rozmarynem i cząbrem
  • 1 kolonka wieprzowa tylna ok 750g
  • świeży rozmaryn
  • świeży cząber
  • 1 większa cebula
  • 05l piwa
  • sól, pieprz
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 szklanka wody
Golonkę ponacinać, natrzeć solą i posiekanym rozmarynem z cząbrem i odstawić na 2h minimum. Po tym czasie umieścić golonkę w naczyniu do zapiekania. Podlać wrzątkiem i wstawić do piekarnika na 30 minut w 200 stopniach. Trzeba co jakiś czas przekręcać. Po tym czasie dorzucić pokrojoną w ósemki cebulę i zmiażdżony czosnek. Podlać połową piwa. Piec kolejne 90 minut przekręcając i polewając piwem.

4 komentarze:

  1. ale pyszne mięsko - uwielbiam golonkę z taką spieczoną skórką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja mam w zamrażalniku golonkę i nie wiem co mam z nią zrobić... bo nigdy nie piekłam golonki, więc teraz przynajmniej wiem, jak mam to zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asia tu masz jeszcze ciut inną wersję http://www.mamabartka.blogspot.com/2012/02/golonka-w-piwie.html warto bo to dobre i delikatne mięsko :)

      Usuń
  3. Pyszności, mięsko dobrze upieczonej golonki rozpływa się w ustach.M.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...