czwartek, 5 września 2013

filet z indyka z letnimi warzywami


To jest moja wersja obiadu "nic mi się nie chce ale jeść trzeba", roboty przy nim niewiele, a smak wyborny.
Potrzebujemy:
  • mała młoda dynia butternut
  • 2 małe cukinie
  • 3-4 marchewki
  • garść fasolki szparagowej
  • jedna podwójna pierś kurczaka lub filet z indyka
  • świeży tymianek
  • trochę oleju
  • sól, słodka papryka i kurkuma w proszku

Dynię butelkową (butternut) obrałam ze skórki i pokroiłam na dużą kostkę, cukinię pokroiłam w pólplasterki, marchewki obrałam i pokroiłam w słupki, fasolkę pocięłam na 3 centymetrowe kawałki. Wszystkie warzywa wymieszałam, polałam olejem i posoliłam, wstawiłam do piekarnika na 30 minut w temperaturze 180 stopni, od czasu do czasu mieszając. W międzyczasie, oczyściłam piersi kurczaka, wymieszałam kurkumę paprykę i sól z łyżką oleju i wytaplałam w tym kurczaka. Po 15 minutach wrzuciłam go na rozgrzaną patelnię i zrumieniłam. Przykryłam na 10 minut pokrywką i poddusiłam, żeby w środku doszedł. Następnie pokroiłam go na mniejsze kawałki i dorzuciłam do warzyw, żeby razem się przez chwilkę podpiekły. Gotowe posypałam świeżym tymiankiem.

1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...