czwartek, 10 października 2013

wołowina po burgundzku


Dzisiaj przed Wami kolejne jednogarnkowe rozgrzewające danie na jesień. Pyszna i aromatyczna wołowina po burgundzku, której pozazdroszczą Wam wszyscy okoliczni sąsiedzi!


Wołowina po burgundzku

  • 1 kg wołowiny z łopatki lub innego ładnego kawałka
  • 150 g surowego wędzonego boczku
  • 3 marchewki
  • 1 por
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 2 cebule
  • 750 ml bulionu warzywnego lub wołowego
  • 250 ml czerwonego wina (najlepiej oczywiście Burgunda :) )
  • 2 listki laurowe
  • 2 ziarenka ziela angielskiego
  • sól, pieprz
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 20 małych pieczarek
  • 5-6 cebulek szalotek
  • 1/4 kostki masła
  • 3 łyżki oleju

Ja mam zasadę, że najpierw wszystko przygotowuję, a potem zabieram się za gotowanie. Tak więc pokroiłam mięso w kostkę o boku 3 cm, pokroiłam w kostkę boczek. Pokroiłam i wrzuciłam do oddzielnej miski - marchewkę w talarki, pora w półkrążki, cebule posiekałam drobno, a czosnek przecisnęłam przez praskę. Na patelni obsmażyłam na złoto szalotki i pieczarki w całości. A teraz część właściwa pichcenia. W dużym żeliwnym rondlu rozgrzałam połowę masła z olejem i obsmażyłam boczek. Następnie go wyjęłam i odsączyłam na papierowym ręczniku. Do rondla wrzuciłam mięsko i obsmażyłam na złoto, wyjęłam. Wrzuciłam pokrojone wcześniej warzywa i poddusiłam je do miękkości, dodałam mąkę i jeszcze chwilę przesmażyłam. Uduszone warzywa zalałam bulionem z winem i zagotowałam. Dorzuciłam usmażony boczek i mięso. Lekko doprawiłam pieprzem i wrzuciłam ziele i listek. Płyn powinien zakrywać pozostałe składniki. Zamknęłam naczynie pokrywką i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 2 godziny. Po tym czasie dorzuciłam usmażone szalotki  i pieczarki (można ewentualnie doprawić sola i pieprzem jeśli trzeba, ale ostrożnie) i danie piekło się jeszcze 30 minut. Aromat nieziemski, mięsko idealnie mięciutkie, poezja...

1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...