poniedziałek, 7 października 2013

rozgrzewająca zupa krem z dyni z imbirem


Zimna coś ta wczesna jesień w tym roku. W piątek z samego rana przy gruncie było -11 stopni! Kto to widział, żeby takie mrozy na samym początku października nas dopadały.... brrrr. Trzeba się w związku z tym mocno rozgrzewać od środka. Ja polecam pyszną, aromatyczny, słoneczną i rozgrzewającą zupę dyniową z imbirem.


Zupa krem z dyni z imbirem

  • 1 kg dyni
  • 2-3 ziemniaki
  • 2 cm świeżego imbiru
  • 1 gruszka
  • 1 l bulionu warzywnego
  • świeża gałka muszkatołowa
  • sól, pieprz


Dynię pozbawiłam pestek, pokroiłam na kilka kawałków i upiekłam - 40 minut w 180 stopniach. Następnie upieczona dynię obrałam i pokroiłam na mniejsze kawałki. Zagotowałam bulion warzywny, dodałam 2 pokrojone w kostkę ziemniaki i ugotowałam je w bulionie na pół twardo, dodałam dynie i obrana i pokrojona gruszkę, oraz starty na drobnej tarce imbir. Całość zagotowałam i doprawiłam do smaku solą, pieprzem i sporą ilością świeżo startej gałki muszkatołowej. Gotową zupę zmiksowałam na gładki krem.Uważajcie, zupa gotując się puszcza duże bąble i strzela po kuchni jeśli jej nie przykryjecie.

1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...