piątek, 22 listopada 2013

gulasz wołowy z dynią


Nastał idealny czas na sycące, aromatyczne i niekłopotliwe w wykonaniu dania jednogarnkowe. Nic tak nie zasyci zmarzniętych ludków po długim listopadowym spacerze jak właśnie wyjęty z piekarnika gęsty gulasz. My swój zazwyczaj zjadamy ze świeżo upieczonym chlebem, najczęściej ciabattą, ale z każdym będzie równie pyszny. Oczywiście możecie go pałaszować również z ziemniakami, kluseczkami, makaronem czy polentą, wszystkie te opcje się świetnie sprawdzą...


Gulasz wołowy z dynią

  • 1 kg ładnego wołowego
  • 4-5 marchewek
  • 1 mała dynia butelkowa
  • 1 por
  • 700 ml bulionu (wołowy lub warzywny)
  • 200 ml czerwonego półwytrawnego wina
  • 20 małych pieczarek
  • 10 małych żółtych cebulek lub szalotek
  • 1/3 kostki masła
  • 2 łyżki oleju
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 3 ziela angielskie 
  • 20 ziarenek czarnego pieprzu
  • gałązka świeżego rozmarynu
  • sól
  • 2 listki laurowe

Mięso pokrojone w kostkę o boku mniej więcej 2 cm obsmażyłam na połowie masła z olejem i zdjęłam na talerz. na tym samym tłuszczu obsmażyłam pokrojoną w talarki marchewkę, pokrojoną w kostkę dynię, posiekanego w plasterki pora. Kiedy już lekko zmiękły dodałam mąkę i zasmażyłam. Dolałam 500 ml bulionu i całe wino i gotowałam około 15 minut, następnie wrzuciłam mięso i zawinięte w gazę przyprawy, posoliłam i przykryte pokrywką wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 2 godziny (spokojnie można wtedy iść na spacer). Należy pamiętać, ze wstawiając gulasz do piekarnika płyn powinien zakrywać mięso, a najlepiej żeby było bo 1-2 cm więcej. Po dwóch godzinach dodałam podsmażone na złoto na reszcie masła pieczarki i cebulkę i ponownie wstawiłam do piekarnika jeszcze na 30 minut. Jeśli płynu jest za mało można dolać pozostały bulion. Po 2,5 godziny gulasz jest idealny. Zapomniałam na początku dodać, że całe danie robiłam w żeliwnym garnku z pokrywką. Dynia daje potrawie fajnej słodyczy.

2 komentarze:

  1. Nie przstanie mnie zadziwiać z czym można połączyć dynie:) Wypróbowałam ten przepis i polecam! Dodałam jeszcze przyprawe NPS-MIX 18 ziół Ojca Mateusza. Wszystkie przyprawy zakupuje na www.najlepszeprzyprawyswiata.pl

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...