środa, 20 stycznia 2010

tadam!! babeczki upieczone

No i jak zapowiedziałam tak zrobiłam, upiekłam babeczki z budyniem waniliowym (poszłam na łatwiznę i dałam gotowy - ale wiadomo dla ambitnych można i samemu robić )
Przepis wzięłam stąd, ale przytoczę go żeby nie musieć potem szukać :)

Ingrediencje:
  • 30 dag mąki
  • 15 dag masła
  • 5 dag cukru pudru
  • 2 łyżki śmietany
  • 3 żółtka
  • budyń waniliowy (+ mleko 0,5l do jego zrobienia)
Jak robimy:
Wszystkie składniki ciasta zarabiamy na elastyczne ciasto. Wałkujemy na grubość około 3 mm, wykrawamy krążki i wylepiamy nimi foremki na mini babeczki (lub jak w moim przypadku na muffiny 5cm - wyszły mi 24 babeczki, ale dość płaskie, następnym razem wylepię je wyższe). Z ciasta wykrawamy także krążki do “zamknięcia” babeczek (o średnicy mniejszej niż, te które były jako spody). Foremki wylepione ciastem wsadzamy na czas przygotowania budyniu do lodówki.

Ciepłym budyniem napełniamy babeczki i przykrywamy krążkami ciasta, krążki lekko przyklejamy do brzegów babeczek aby budyń podczas pieczenia nie wypłynął.

Pieczemy w 190 stopniach przez 20 minut.


Pyszności!
Smacznego!!!

2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...