niedziela, 18 lipca 2010

przetwory cd

Wczoraj jeszcze w nocy się zmobilizowałam i zrobiłam marynowane bakłażany i cukinię do słoików. Skończyłam dobrze po 1 w nocy ale warto było. Potem wystarczy tylko otworzyć słoik, ugotować makaron, skropić oliwą i obiad gotowy, albo dorzucić suszone pomidory i kuleczki mozzarelli i gotowa przystawka... możliwości jest sporo.
  • 2 bakłażany
  • 1 cukinia
  • 8-10 ząbków czosnku
  • 2 szkl. wody
  • 100 ml octu z wina czerwonego
  • oliwa
  • tymianek/bazylia
  • sól
Bakłażany i cukinię smarujemy oliwą/olejem i smażymy najlepiej na patelni grillowej. Odsączamy na ręczniku papierowym.

Układamy ścisło w słoiku przekładając czosnkiem i przesypując tymiankiem lub jak ktoś woli bazylią. Zagotowujemy wodę, zdejmujemy z ognia, dolewamy ocet, solimy i zalewamy bakłażany. Zakręcamy, przechowujemy w chłodnym miejscu 2-3 miesiące.

2 komentarze:

  1. wzięłam przepis i - ponieważ chwilowo upał zelżał - dzisiaj się też zmobilizuję i zrobię ze dwa słoiczki na spróbowanie. Opis brzmi zachęcająco. M.

    OdpowiedzUsuń
  2. i ja tez sobie pzretestuję przepis :) Wygląda smakowicie

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...