czwartek, 9 czerwca 2011

kurczak z truskawkami

Brzmi dziwnie? Może i wydaje się to połączeniem niemożliwym, abstrakcyjnym, ale jakie dobre i aromatyczne daje efekty. Sezon na truskawki w pełni, niestety po ostatnich burzach i ulewach są one dosyć mokre, wodniste i szybko "kapcanieją". Zostało mi trochę truskawek wczorajszych, ich wygląd nie nastrajał do zjedzenia ich solo, albo ze śmietaną. Pomyślałam, a czemu nie z kurczakiem? W końcu robię go na milion sposobów, to może być milion pierwszy.

Kurczak z truskawkami
  • pierś kurczaka
  • kilka plasterków bekonu lub szynki parmeńskiej
  • spora garść truskawek
  • 1 łyżka octu balsamicznego
  • sól, cukier
Pierś oczyścić, zrobić kieszonkę i położyć na ułożonych na zakładkę plastrach bekonu lub szynki. Truskawki odszypułkować, zmiksować z octem i cukrem - do smaku, całość podgrzewać żeby się zredukowała (można ew pomóc sobie szczyptą żelatyny). Trochę "sosu" wkładamy do kieszonki, zawijamy kurczaka w plastry. Wkładamy do naczynia do zapiekania i polewamy sosem po wierzchu. Zapiekamy około 30 minut w 180 stopniach.
Podałam z ziemniakami pieczonymi w plastrach ze śmietaną i gałką muszkatołową oraz groszkiem cukrowym.

3 komentarze:

  1. Wcale nie dziwnie ;-) Bardzo mi się podoba, w tym roku szaleję w kuchni z truskawkami i może nawet przekonam się do owocowo-mięsnych potraw?

    OdpowiedzUsuń
  2. spodziewałam się po tobie takiego jedzonka - sezon na truskawki w rozkwicie, grzech nie skorzystać i nie odmienić jakże już spowszedniałego kurczaka!!! Truskawkowy sos dodał urody i zapewne zapachu. Na pewno było pyszne, a groszek z wiadomego sklepu jest fantastyczny! M.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie próbowałam nigdy takiego połączenia, ale jestem pewna, że jest doskonałe :) Kurczak + owoce jest pycha, a kurczak + truskawki to musi być pyyyyyycha ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...