sobota, 19 listopada 2011

naleśniki z mascarpone i malinami

Naleśniki robię dosyć często, raz wytrawne, raz na słodko. Tym razem naleśniki z serem, ale nie twarogowym.

Naleśniki z mascarpone i malinami

naleśniki:
  • 2 szklanki mleka
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • "chlust" oleju
nadzienie
  • 250g sera mascarpone
  • 300ml śmietany 36%
  • maliny
  • 2-3 łyżki cukruWyrównaj z obu stron
Wszystkie składniki na naleśniki mieszamy trzepaczką w misce, jeśli ciasto wyda wam się za geste, można dolać mleka lub wody. Smażymy na suchej mocno rozgrzanej patelni.
Nadzienie. Śmietanę ubijamy na sztywno, pod koniec dodając stopniowo cukier, następnie mieszamy na wolniejszych obrotach z serem mascarpone. Maliny o tej porze roku tylko mrożone, więc wyjęłam nasze własne działkowe z zamrażalnika, rozmroziłam i dodałam razem z powstałym sokiem do masy. Wymieszałam. Żeby masa nabrała bardziej zwartej konsystencji wstawiłam na chwilę do lodówki.
Nadzienie nakładamy do ciepłych naleśników ponieważ nie można ich odsmażać - śmietana siądzie a mascarpone zrobi się płynne a tego byśmy nie chcieli.



11 komentarzy:

  1. Narodowe barwy w naleśniku. ;) Wyobrażam sobie ten cudny malinowy smak...

    OdpowiedzUsuń
  2. To musi być pyszne :) Nabrałam ogromnej ochoty na naleśniki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie pogardziłabym takim naleśniczkiem:)Pysznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  4. o ja! jakie pyszności! chcę jednego, mogę? :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyza oczywiście że możesz! Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo bym teraz chciała zjeść takiego jednego pysznego mmm...:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie połaczenie musi być pyszniutkie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj jak pysznie wyglądają te naleśniki!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają pysznie i pięknie! M.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...