środa, 29 sierpnia 2012

roladki z polędwiczki wieprzowej w winno-miodowo-tymiankowym sosie

Tym razem danie mięsne, ale nie drobiowe. Robi się szybciutko, jest bardzo aromatyczne, sos cudny i wyrazisty.

Roladki z polędwiczki wieprzowej w winno-miodowo-tymiankowym sosie
  • 1 polędwiczka wieprzowa
  • kilka plasterków szynki dojrzewającej
  • pół szklanki różowego wina półwytrawnego
  • 1 łyżka miodu
  • 1 płaska łyżeczka tymianku
  • 1 łyżeczka sosu śliwkowego
  • 6 słodkich śliwek
  • pieprz
  • 1 kulka mozzarelli
  • olej
  • masło
Polędwiczki starannie oczyścić z błonek, pokroić na plastry o grubości około 1,5cm. Każdy kawałek lekko rozbić, tak aby dało się je zwinąć. Polędwiczki posypujemy świeżo zmielonym pieprzem, na środku kładziemy kawałek mozzarelli i zwijamy w rulonik. Nie solimy bo szynka dojrzewająca jest wystarczająco słona. Każdy rulonik zawijamy w plasterek szynki i smażymy na rumiano z każdej strony. Na czystej patelni robimy sos. Najpierw w kubeczku wymieszałam wino, miód, sos śliwkowy i tymianek. Następnie wrzuciłam na patelnię śliwki, na odrobinie masła. Kiedy lekko zaczęły skwierczeć dodałam sos i pozwoliłam mu się zredukować. W gotowy sos włożyłam roladki i całość podgrzałam. Smacznego :)




2 komentarze:

  1. Wygląda na bardzo smakowite danie - sos ze śliwkami musiał być bardzo aromatyczny. Chyba się skuszę... M

    OdpowiedzUsuń
  2. Z ogromną przyjemnością nominowałam Cię do Versatile Blogger Award :) Zapraszam do mnie: kulinarnapasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...