poniedziałek, 24 września 2012

kotleciki jagnięce w winno miodowym sosie

Bardzo długo zbierałam się do kotlecików jagnięcych. Nie ukrywam, że odstraszała mnie cena. Ale warto było zainwestować. 

Kotleciki jagnięce z winno miodowym sosem

marynata:
  • oliwa
  • sok z limonki
  • świeży tymianek
  • świeżo zmielony pieprz
sos:
  • 1 łyżka miodu
  • 150ml czerwonego wina
  • 1 łyżka masła
  • świeży tymianek
Kotleciki umyć i osuszyć. Składniki marynaty wymieszać i zamarynować mięsko na minimum 30 minut. Smażyć na rozgrzanej patelni po ok 3-4 minut z każdej strony. Po tym czasie zdjąć z patelni i przykryć folią aluminiowa żeby nie wystygły. Na patelnię wlać wymieszane wino z miodem i tymiankiem. Zredukować o połowę, zdjąć z ognia i dodać masło ciągle mieszając aż sos się zagęści. Kotleciki wyłożyć na talerz i polać sosem. Ja podałam je w towarzystwie jesiennych pieczonych warzyw. Małą dynię hokkaido pokroiłam na paseczki, małe patisonki na ćwiartki, cukinię na plasterki. Całość wymieszałam z olejem rzepakowym i tymiankiem. Upiekłam w 180 stopniach do miękkości. Posoliłam dopiero na talerzu.


Inspiracja: Marta Gessler


1 komentarz:

  1. Danie wygląda wybornie, świetny pomysł z pieczonymi warzywami - na pewno wszystko smakowało pysznie. M.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...