piątek, 12 sierpnia 2011

"racuszki" z kurczaka

Jak już pewnie zauważyliście w naszym domu z mięs króluje niepodzielnie drób. Wymyślam różne sposoby jego przygotowania i podania, żeby nie było nudno i monotonnie. Grilluję, faszeruję, zapiekam, duszę, smażę, wszystko po to żeby było inaczej niż zwykły kotlet a'la schabowy. W dużej mierze czerpię inspirację "z głowy" ale tez z książek kucharskich, internetu, zawsze coś zmieniam, odejmuje lub dodaje od siebie. Ten pomysł podsunął mi Michał, znalazł go na portalu z pierwszego tłoczenia (andzia-35), przepis zmodyfikowałam po swojemu i teraz wam przedstawiam.

Racuszki z kurczaka (porcja na 2 osoby)
  • 2 piersi z kurczaka
  • 3 jajka
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3-4 łyżki majonezu
  • 1 łyżka keczupu
  • 1 łyżka słodkiego sosu chilli
  • sól, pieprz (ew. inne przyprawy wg uznania)

Kurczaka kroimy w kostkę o boku mniej więcej 1-1,5cm. Mieszamy ze sobą jajka, majonez, keczup, sos chilli, mąkę i doprawiamy do smaku. Należy tę mieszaninę połączyć z pokrojonym kurczakiem. Smażymy w formie placuszków na rozgrzanym oleju - tak jak robimy z racuszkami, na złoto.

6 komentarzy:

  1. u mnie też króluje drób, jest szybki i łatwy do przygotowania, niedrogi (co też dla mnie ważne). I ja też wymyślam różne wariacje na jego temat. Racuszki takie bardzo lubię. Twoje wyszły genialnie!

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. mama mojego O. smaży takie same!
    są przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  3. ale śmiesznie - faktycznie u mnie dzisiaj też racuszki kurczakowe! jakbyśmy się umówiły :-)

    smacznapyza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. smakowite sa te racuszki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czego to nie wymyślisz z kurczaka! Wyglądają na przepyszne, prosta robota - fajnie.M.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...