poniedziałek, 28 stycznia 2013

sałatka z grillowanego melona i krewetek

Musicie koniecznie spróbować! Nawet nie sądziłam, że melon na ciepło jest taki pyszny! Połączenie z grillowanymi krewetkami, melisą i cudownym gęstym sosem jest chyba moim ostatnio najpyszniejszym odkryciem....
 
Sałatka z grillowanego melona i krewetek
  • krewetki
  • melon miodowy
  • świeża melisa
  • 2 łyżki oleju
sos
  • 2/3 szklanki soku pomarańczowego
  • 2 łyżki miodu
  • 1 cm świeżego imbiru
  • ewentualnie szczypta płatków chilli 
Krewetki rozmroziłam - kupiłam podgotowane - opłukałam i osuszyłam ręcznikiem papierowym. W rondelku wymieszałam sok z pomarańczy, miód, płatki chilli i drobno starty imbir. Zagotowałam i redukowałam na wolnym ogniu, aż sos zgęstniał. Rozgrzałam patelnię grillową, posmarowałam olejem. Wrzuciłam krewetki i pokrojonego na kawałki melona. Kiedy nabrały złotego koloru przełożyłam na talerze, polałam sosem i posypałam posiekaną świeżą melisą.

Zmodyfikowana inspiracja z kwestiasmaku.com

8 komentarzy:

  1. uwielbiam krewetki. al grillowany melon? ciekawa propozycja.

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest przepis, który od razu ląduje w mojej zakładce - do natychmiastowego wykonania. Cudna fotka! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smak zdecydowanie wart natychmiastowego wykonania :)

      Usuń
    2. Robię! :) Mam miętę zamiast melisy i sok z mandarynek zamiast pomarańczowego... Zaryzykuję. ;)

      Usuń
  3. Zawsze wymyślisz coś ekscytującego! Już samo zestawienie krewetek z melonem brzmi pysznie, a tu jeszcze grilowane, no i ten boski sos! M.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha sałatka. A grillować melona jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz kilka słów po przeczytaniu przepisu.
Nie używaj słów wulgarnych, obraźliwych.
Anonimom dziękuję, jeśli chcesz komentować podpisz się :)
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...